Wednesday, December 13, 2006


意外地在朋友的部落格中发现以下对我的评语:

在我两次受伤时赶来看我。一次外伤一次‘内’伤。这位对我意见多多的朋友,时常责怪我、教导我、支持我,一直陪伴着我度过这几年、引导我成长。她时常听我哭诉。一直忍受我的蛮横霸道。从未想过会有人为我的事而哭泣。她是除了我妈之外的第一个。曾经发生许多不愉快的事情。从前她不断地给予意见;现在她只默默听我倾诉。有时候还会想念她唠唠叨叨的性格,就像妈妈那样。呵呵。。就像这几天她没陪我到中心,可是就一直sms提醒要小心提防、不要乱开门等等的话-_-lll哈哈哈哈哈。。。
she is one of them who held me up when i fall down,say those words that'll raise me up to be a whole person.there's not much word have to say to let her know what i'm thinking.she'll always notice if something was going wrong with me.she's a good leader as well.she leads me by the way which always make me feel more comfortable after thinking of the words she'd said.this is her fate to have those abilities to lead people to think positively.there's so much things that can learn from her.for those years we go through together,there're tears and pains,happiness and excitement.every unforgetable moment to be the fertilizer for growing up.

看着这篇部落格,心中感受可说是--五味掺杂。想起每当我告诉她自己的低落情绪时她回我的那句:“你不能倒下!你还得继续鼓励我向前!千万别倒下!” 可是,再回想最近的自己,总是在无理取闹,总是为身边的人制造麻烦。虽然很努力地假装没事发生过,可是还是感觉到身边的人似乎用一种:“你没事吧?”的眼神来看自己。有时会觉得自己很没有用,可是,这个朋友总是能让我得到一些安慰。看着她对自己的评价,我觉得自己应该振作起来了。不该让信任我的她感到失望。我必须勇敢面对自己、面对问题。

No comments: